Khamis, Julai 24, 2008

Dari Jerantut Ke Kuala Krau



Paginya, setelah bermalam di Jerantut, rumah seorang kenalan lama, Karim Mat Noor, aku bergegas ke Pusat Khidmat Ahli Parlimen Jerantut untuk mendapatkan tandatangan dan cop rasmi pejabat itu untuk buku log ekspedisi.

Perjalanan kemudian menuju ke Kuala Krau, ke Pusat Khidmat ADUN di situ. Pekan kecil Kuala Krau aku sampai sejam kemudian dan tidak perlu berlegar puas untuk mencari Pusat Khidmat ADUNnya. Bertemu jua akhirnya, dalam pejabat itu terdapat tiga wanita.

Aku memperkenalkan diri dan bertanya ADUN berkenaan, Datuk Mohamad Jaafar tapi tiada. Aku minta salah seorang wanita itu menandatangani buku log perjalanan aku. Wanita itu mengambil cop dalam keretanya dan menanda di dalam buku log aku.

Bila aku membelek kembali catitannya, wanita itu bukan sembarangan. Rupanya Hajah Norahan Abu Bakar ialah Ketua Wanita UMNO bahagian Kuala Krau. Beliau juga bertugas sebagai Pemangku Penyelia Pra Sekolah KEMAS Parlimen Kuala Krau. Aku bangga juga, kerana beliau merupakan Ketua Wanita UMNO bahagian yang pertama menulis catatan di dalam buku log aku. Terima kasih kerana bagi duit minyak untuk aku.

Aku meneruskan perjalanan. Di Kerdau, aku menghubungi rakan lama yang aku panggil 'Abang Din'. Abang Din lagi hebat, walaupun kerjanya sebagai wartawan sepertimana aku, tapi dia bagaikan wakil rakyat. Ramai orang politik dan masyarakat setempat mencarinya.

Abang Din sanggup mencari hotel untuk aku bermalam dan turut membekalkan wang untuk aku makan dan minum.

2 ulasan:

zelmey berkata...

Berapa dapat duit minyak tu?

hehehe...

Unknown berkata...

adalah sikit... boleh hidup untuk seribu tahun lagi... hehehe