Jumaat, Ogos 15, 2008

Mengimbau Nostalgia Kedah


Hampir dua tahun tidak menjejak kaki ke negeri kelahiran aku, Kedah, sejak aku bertugas sebagai wartawan di Kuala Lumpur. Ekspedisi ini memberi kesempatan aku singgah di kedah dan nostalgia bertugas dengan BERNAMA selama hampir lapan tahun di Kedah mula terbayang.

Rakan-rakan wartawan aku, masih seperti dulu tidak berubah. Josmani, Fazil, Zaid, Shah dan beberapa rakan lagi masih ada kemesraan. Aku rindu mereka dan juga Kedah.

Aku sempat pulang bermalam di rumah emak di Kuala Nerang. Dia sihat, cuma agak tidak yakin dengan apa yang aku lakukan kini.

Rakan politik yang pernah aku 'tolong' buat liputan dulu ada yang masih tidak melupakan aku. Antaranya, Datuk Ariffin Man. Semasa aku meninggalkan Kedah, Ariffin belum bergelar Datuk. Ketika aku temui dia yang kini bergelar Datuk, perangainya masih sama. Tidak sombong, mudah mesra dan tidak lupa kawan.

Ariffin Man belanja aku keteow goreng di Jalan Sultanah. Sempat bergambar di hadapan motosikal ekspedisi aku selepas kami mahu berpisah. Terima kasih Man Pin.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya jangka setiap venue yang saudara lawati akan ada catitan mengenainya. Tapi mungkin catatan belum di tulis dalam blog ini. Tahniah