Ahad, November 03, 2013

AHLI PAS CIUM JAMIL KHIR

INI bukan foto super-impose tetapi foto nyata, tetapi ini juga bukan perlakuan dari fenomena Lesbian, Gay, Bisexsual & Transgender (LGBT), apa yang nyata seorang pemimpin itu perlu bersedia dan berhadapan dengan sitausi yang tidak dijangka.

Kadang-kadang insiden itu diputarbelitkan berdasarkan rakaman foto dan videonya tanpa penjelasan fakta yang sebenar, sebelum ada yang mahu menjadi antara foto ini sebagai fakta putarbelit, aku paparkan kejadian sebenarnya.

Seorang bekas ahli PAS Mohd Shabri Abdul Wahab,50,dari Sungai Limau, Yan, Kedah, tidak dapat menahan emosinya apabila menangis sambil memeluk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom bagi melahirkan kekesalannya menyertai dan menyokong PAS sebelum ini.


Episod itu cukup terharu, apabila Mohd Shabri yang memberi komennya ketika ditanya wartawan, tiba-tiba menangis sambil memeluk Jamil Khir dan reaksinya itu hampir-hampir mencium mulut dan dagu Ahli Parlimen Jerai itu.

Peristiwa itu berlaku di majlis penyerahan borang 315 pengikut PAS dari beberapa kawasan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, menyerahkan borang permohonan menjadi ahli UMNO dan permohonan untuk menubuhkan lima cawangan baharu UMNO di Kampung Kabu Sepuluh, Sungai Limau pada 2 november lepas.


Beliau yang menyertai PAS sejak 30 tahun lepas berkata, masalah mereka tidak pernah diambil peduli oleh PAS sehinggalah Jamil Khir turun bertemu serta menanyakan masalah yang mereka hadapi.

"lima tahun yang lepas saya cuba nak bawa benda ni kat pas tapi PAS gagal jadi saya terus cari tempat mana yang boleh saya mengadu, syukur alhamdullilah banyak-banyak……," katanya yang terus menangis sambil memeluk Jamil Khir.

Untuk gambaran lebih jelas terhadap insiden tersebut, sebelum foto-fotonya ini dimanipulasikan disebarkan oleh pihak-pihak tertentu dengan membuat tuduhan liar bahawa Jamil Khir pun terlibat dalam aktivi LGBT, sila lihat video di bawah ini.


0 ulasan: